۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
کد خبر: 988117

رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم آخرین وضعیت پرونده های جذب دو فراخوان سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد و گفت: براساس قانون جدید هر چه سن متقاضی جذب کمتر باشد شانس جذب او افزایش می‌یابد.

سن کمتر؛ شانس بیشتر در جذب هیئت علمی

محمد خلج امیرحسینی در خصوص اعلام نتایج فراخوان‌های جذب اعضای هیئت علمی در بهمن و شهریور سال گذشته گفت: تعدادی از پرونده های شهریور ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شده و برنامه ما این است که دو فراخوان سال گذشته امسال تعیین تکلیف شود.

وی درباره اختصاص امتیاز علمی به اعضای هیئت علمی جوان براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در فرم مربوط به امتیازات توانایی علمی داوطلب عضویت در هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که اخیرا توسط هیئت عالی جذب طراحی و ابلاغ شد، یک بند برای سن افراد لحاظ شده است که هرچقدر سن افراد کم تر و جوان تر باشند امتیاز بیشتری برای آن‌ها لحاظ می شود.

رئیس مرکزجذب وزارت علوم افزود: براساس قانون مذکور هرچه سن به ۳۰ سال نزدیک باشد امتیاز افزایش یافته و هرچه سن بیشتر باشد امتیاز کم تر می شود و در واقع این امتیاز طوری است که هرچه متقاضی جوان تر باشد امتیاز وی بیشتر است که از اول امسال اجرایی شده است.

براساس این گزارش، حداکثر سن فراخوان جذب ۴۵ سال است که در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ازای هر فرزند یک سال به حداکثر سن اضافه می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.